sunnuntai 2. lokakuuta 2011

Saippuakokeiluja



Taas.


Kaneli - kardemumma.
Vanilja - ruusu.


Perheen kommentit:
"Täällä haisee joulu!Tuoksuu!"
"Täällä haisee piparkakku!"
"Teekkö nää äiti porkkanapiirakkaa?"
"Täällä haisee glögi!"

Minunkin mielestä tuoksui joulu,
mutta täytynee opettaa perheelle
haisemisen ja tuoksun ero!!! :)))


Kun löytäis jostain muotin muffinin
päällimmäiseksi osaksi
nii nää ois mielestäni aikas ihania..


Sitten myös keskittyis vähän paremmin;
sekoittais massan tasaiseksi
(mikä nyt on jäänyt tekemättä!)
eikä vatkais massaa vaahdoksi, kuplille
kuten nyt olen tehnyt...


Ihan kivoja kuitenkin! :)

*******

Huomenna tentti!
Ja mitä minä olen tehnyt viikonloppuna?
Haravoinut, leiponut, virkannut,
nukkunut pitkään,
pyöräillyt kirjastossa, käynyt kaupungilla kaffella,
blogaillut, tehny saippuaa....
Pyysin jopa Poikaa kanssani leffaan,
muttei lähteny!
(Miksihän 16v. poika ei halua viettää lauantai iltaa
rakkaan äitinsä kanssa???Pitäiskö huolestua??)

Siis olen tehnyt kaikkea muuta epäolennaista,
kunhan vain ei tarvi lukea!!
Tänään lähtään pienimmän kans uimaan,
mutta sitten iltasella on jo kai viimeistään
pakko alkaa keskittymään olennaiseen...
:)))

Iloista sunnuntaita!

8 kommenttia:

Sanna-Mari kirjoitti...

Hyvää sunnuntaita!
Tosi mahtavan näkösiä, ihan tulee vesikielelle! Mun mielestä toi päälinen on tolleenkin ihan hyvä, mutta jos jotain vielä sopivampaa, niin oisko se sitten vaikka sen Tupperwaren "silikoni-ihmeen" mallinen juttu....En löytäny tupperwaren sivuilta enää, mutta huutonetistä näkyy jotenkuten: http://www.huuto.net/kohteet/tupperware-silikoni-koristeihme-punainen/192111240
Siinä voi sen päälimmäisen "nappulan" painaa sisään ja siihen kävis sitten toi punanen. Oon määki muute tainnu jotain sllä tehtyjä saippuoita esitellä...
Pitäskin joulusaippuoita tosiaan alkaa jo suunnitteleen, mulla ei oo mitään uutta kyllä mielessä, jos niitä samoja vanhoja vaan, kattos jotain uusia tuoksuja.
Mukavia puuhailuja sulla ollu, paljon mukavampia kun lukeminen :D :D

Kirsi kirjoitti...

Voi mitä ihanuuksia olet taas saanut aikaiseksi,tuoksun tuntee tänne asti=D Onko nuo vaikeita tehdä,kiva olis kokeilla,vaikka noiden kanssa saattais olla sama juttu kuin kauniiden kynttilöiden,niitä ei tahdo raaskia polttaa,noita ei varmaan raaskis käyttää mutta kauniita ovat kuin mitkä<3 Tiiätkö kuule minä luulen että tentti sujuu loistavasti just sen takia että olet tehnyt kivoja juttuja ja rentoutunut,levännyt mieli ottaa paremmin tietoa vastaan;)Iloista sunnuntaita sinullekin ja tsemppiä tenttiin! Ai joo,enemmän kannattais varmaan huolestua jos Poika haluais luuhata koko viikonlopun äidin seurassa,näin minä luulen=D

Riitta Sinikka kirjoitti...

Nam mitä saippuoita ja aika paljon olet touhunnut!

Marika kirjoitti...

Sanna-Mari:Kiitti vinkistä!Tuo silikoni-ihme vois olla just sitä mitä haen...pitää vielä miettiä!
Annatko vielä vinkin miten ja mihin teippaan(vai miten kiinnitän??)piparimuotin kiinni niin ettei sieltä rakosista pääse massa valumaan?Haluaisin niiin tehä piparin muotoisia(ja tuoksuisia) joulusaippuoita :)
Mukavia saippuahetkiä myös sulle!

Kirsi:Kiitos mukavasta kommentista!Ei tod. oo vaikeeta jos tekee kuten minä:valmista saippuamassaa,joka sulatetaan mikrossa.Värjätään saippuaväreillä ja hajustetaan saippuatuoksuilla.Tai sitten värjätään ja hajustetaan millä haluaa esim.kaakaolla,kahvilla,kanelilla...ja muotteina voi käyttää jugurttipurkkeja,maitopurkkeja,kakkuvuokia-mitä vain keksii!Aikaa ei mene nimeksikään ja lopputulos yleensä kutakuinkin onnistunut.Vielä en ole uskaltautunut oikeasti valmistamaan saippuaa...se lipeä mua hieman huolettaa..
Kiitos myös tsempistä kokeeseen!Katotaan mitä tulee..
Poika lupas lähtä joku toinen kerta mun kans leffaan -olen otettu :))

Riitta Sinikka:Kiitos :))

Riitta kirjoitti...

Nam! Miten herkullisia saippuoita !
Onnea sulle tenttiin ♥

Nina kirjoitti...

Suloisia!
Minun on tehnyt monta kertaa mieli kokeilla noiden saippuoiden tekoa, mutta en vain ole saanut aikaiseksi. Nuo ovat ihania lahjaideoitakin! :)

Marika kirjoitti...

Kiitos Riitta ja Nina :))

Hääräämön Laura kirjoitti...

Oi miten syötävän ihania. Mun piti katsoa monta kertaa, että ymmärsinhän oikein, että tässä on kyse saippuasta, kun näytti niin oikealta muffinilta.